24 Eylül 2010 Cuma

PATATES BASKISI VE MAVİ

        Okuldan geldiğimde Ecrin uyuyordu. Biraz uzansam mı diyecekken koşa koşa geldi. Baktım mutsuz, ağlama krizi öncesi huysuzluğu var. Gel dedim zaten uzun zamandır birlikte bişeyler yapmıyorduk. Patates baskısı yapmak üzere patatesleri soydum. itinayla kestik. Sonra her derde deva, bilmem kaç etkinlikte farklı işlevlerde kullandığımız emektar BULTAK larımızı bu seferde kalıp yerine kullandık.Patatesleri biraz kalın kestiğim için Ecrin biraz zorlandı kalıplarla kesim yaparken. Sonra yine kaç farlı amaçla kullandığımız kürdanlara patatesleri taktık.  Sonra itinayla boyadı. Ben göstermek amaçlı patatesin sadece baskı yapacağımız tarafını boyadım. Ama Ecrin her tarafını büyük bir özenle boyadı.

Sonra Ecrin hanım baskı işi biten pateteslerden ağaç yapmamızı istedi. bi parça patatese yıldızlarımızı çiçek niyetine sapladık.




İşi biten pateslerimizle güzeeel bir ağaç yaptık.






         Anne yeter birazda karelerden yapacağım  diyince geri çekildim ve Ecrin i seyredaldım. Kare, üçgen ve daire şeklindeki pateteslei boyamaya başladı. Bu sefer bütün şekilleri maviye boyadı . Başka renkler denemek ister misin dediysem de maviden vazgeçmedi. Sonra suluboyasına bi baktım ki mavi boya bitmek üzere defterini karıştırırken bütün suluboya çalışmalarının mavi olduğunu farkettim.

Ve o güne kadar hiç sormadığım bir soruyu sordum Ecrin e 'En sevdiğin renk ne' Cevabı beklenilendi. 'MAVİ'  ne tuhaf ben hep bembe sanmıştım ama maviymiş. Sonra mavinin 'dinlendirici 'bir renk olduğu aklıma geldi. Hatta dinlenmesi gereken insanların sevdiği bir renk diye hatırladım. Ne kadar doğru bir tespit:) Çene ve bacak kaslarının dinlenmeye ihtiyacı olduğunu düşünüyorum:) Kim bilir daha neler neler var hakında bilmediğim. Benim kontrolumde değilsin artık. Hobilerini fobilerini sevdiklerini sevmediklerini kendin oluşturuyorsun ve seni takip edemiyorum bebeğim . Süprizlerle dolusun. Her gün başka bir şeyle hayrete düşürüyorsun beni.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder